Organizacja liceum
Dyrektor szkoły:
mgr Maciej Orzeł
Godziny pracy Dyrektora:
- Poniedziałek godz. 9.00 - 14.00
- Wtorek godz. 9.00 - 14.00
- Czwartek godz. 12.00 - 16.00
- Piątek godz. 12.00 - 16.00
Kontakt:
- tel. 71 340 03 91
- e-mail: sekretariat@szkolawojskowahusarz.pl
Godziny pracy sekretariatu:
- Poniedziałek – Piątek godz. 8.00 - 16.00
Kontakt:
- tel. 71 340 03 91
- tel. 798 024 989
- tel. 721 495 077
- e-mail: sekretariat@szkolawojskowahusarz.pl
Dokumenty szkolne
Wszystkie niżej wymienione dokumenty są do wglądu w sekretariacie szkoły:
- Statut szkoły
- Wewnątrzszkolny system oceniania
- Plan nauczania
- Zestaw programów nauczania
- Regulamin rady pedagogicznej
- Regulamin zachowania ucznia
- Program wychowawczy
- Szkolny program profilaktyki
- Porozumienia o współpracy
Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
- Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych: 2 września 2024 r.
- Dzień Nauczyciela: 14 października 2024 r.
- Wszystkich Świętych: 1 listopada 2024 r.
- Święto Niepodległości: 11 listopada 2024 r.
-
Zimowa przerwa świąteczna: 23 grudnia 2024 r. - 3 stycznia 2025 r.
- Ferie zimowe: 3 lutego 2025 r. - 16 lutego 2025 r.
- Wiosenna przerwa świąteczna: 17 kwietnia 2025 r. - 22 kwietnia 2025 r.
- Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w klasach programowo najwyższych w liceum i technikum (klasy maturalne): piątek 25 kwietnia 2025 r.
- Święto Pracy: 1 maja 2025 r.
- Święto Konstytucji 3 Maja: 3 maja 2025 r.
- Boże Ciało: 19 czerwca 2025 r.
- Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych: 27 czerwca 2025 r.
- Przerwa wakacyjna: 28 czerwca 2025 r. - 31 sierpnia 2025 r.
Informacje o innych wolnych dniach będą przekazywane w szkolnym dzienniku elektronicznym w trakcie trwania roku szkolnego.
Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków
Szczegółowe informacje odnośnie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków przekażemy na pierwszym zebraniu z rodzicami we wrześniu.
Regulamin mundurowy w wojskowym liceum ogólnokształcącym Husarz
- Regulamin mundurowy określa wygląd zewnętrzny uczniów Wojskowego Liceum Ogólnokształcącego Husarz.
- Uczeń zobowiązany jest dbać o mundur tak, aby zachował on godny, elegancki i schludny wygląd. Mundur ma być czysty i wyprasowany. Czyszczenie, prasowanie i konserwacja elementów munduru spoczywa na użytkowniku.
- Umundurowanie ucznia powinno być zawsze zgodne z postanowieniami niniejszego regulaminu.
- Umundurowanie zakupuje uczeń lub jego rodzice na własny koszt.
- Uczniowie mają obowiązek noszenia munduru w czasie zajęć szkolnych tj. we wskazanych dniach mundurowych, innych wskazanych dniach przez Dyrekcję szkoły lub opiekuna grupy (wychowawcę), w czasie odbywania zajęć edukacyjnych w zewnętrznych organizacjach i instytucjach, w czasie uroczystości szkolnych oraz w czasie uroczystości kościelnych i państwowych, w których bierze udział Szkoła.
- W zależności od warunków atmosferycznych, o doborze umundurowania, decyduje wychowawca klasy. W ciepłe dni uczniowie nie są zobowiązani do noszenia bluzy wojskowej – obowiązuje jednak jednolitość ubioru.
- Uczniowie są zobowiązani do reprezentowania Szkoły na zewnątrz. O uczestnictwie i jego formie decyduje Dyrektor szkoły. Decyzję o uczestnictwie w uroczystościach może podjąć również wychowawca klasy lub przedstawiciele klasy w porozumieniu i za zgodą Dyrektora szkoły.
- W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu uczeń ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną.
- Podstawowym ubiorem ucznia jest mundur wyjściowy składający się z:
• beretu w kolorze bordowym z orzełkiem,
• munduru moro koloru zielonego,
• t-shirtu w kolorze zielonym,
• butów wojskowych koloru brązowego,
• kurtki koloru zielonego.
- Na mundurze w trakcie nauki będą umieszczane dodatkowe emblematy informujące:
• o szkole do której uczęszcza uczeń,
• w której klasie jest uczeń,
• jaki wewnątrzszkolny stopień wojskowy ma uczeń,
• jakie uczeń przeszedł szkolenia obowiązkowe,
• jakie uczeń przeszedł szkolenia dodatkowe.
- Użytkowania munduru i jego elementów niezgodnie z ich przeznaczeniem.
- Nadmiernego wypychania zewnętrznych kieszeni.
- W czasie występowania w mundurze palenia papierosów (w tym e-papierosów) w miejscach publicznych.
- Uczeń występujący w mundurze powinien mieć włosy i zarost twarzy schludnie i krótko ostrzyżone. Kobiety na czas występowania w mundurze upinają włosy w taki sposób, by nie przeszkadzały podczas wykonywanych czynności służbowych.
- Uczniom występującym w mundurze zabrania się noszenia wszelkiego rodzaju biżuterii oraz ozdób. Kobietom zezwala się jedynie na noszenie małych kolczyków nie wykraczających swoją wielkością poza obszar płatka małżowiny usznej.
- Dozwolone jest noszenie zegarka, obrączki, sygnetu lub pierścionka.
- Znakiem ucznia jest naszywka z logo szkoły wykonana wg wzoru zatwierdzonego przez Dyrektora szkoły.
- Uczniowie mogą otrzymywać wewnątrzszkolne stopnie wojskowe. Ich rodzaj, czas i zasady ich otrzymania i noszenia określa osobny regulamin.
- Sprawy sporne odnośnie noszenia munduru rozstrzyga Dyrektor szkoły.
- Możliwe jest wprowadzanie zmian w regulaminie mundurowym oraz w wyposażeniu i wyglądzie umundurowania.
- Modyfikacje umundurowania zatwierdza Dyrektor szkoły i modyfikacje te nie wymagają zatwierdzenia przez Radę Pedagogiczną szkoły.
Zebrania i konsultacje
Terminy zebrań i konsultacji podawane są na bieżąco w dzienniku elektronicznym szkoły.
Plany lekcji
Aktualny plan lekcji zawsze widoczny jest w dzienniku elektronicznym szkoły.
Pielęgniarka szkoły
Godziny pracy pielęgniarki szkoły:
- Wtorek godz. 11.30 – 15.30
- Czwartek godz. 11.30 – 15.30
Psycholog i pedagog
Wojskowe Liceum Ogólnokształcące Husarz współpracuje z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 9 z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Krakowskiej 102.
W razie potrzeby konsultacji psychologicznej lub pedagogicznej należy zgłosić ten fakt w szkole, a następnie w przypadku uczniów niepełnoletnich, rodzic (opiekun) powinien zadzwonić do sekretariatu poradni w celu umówienia wizyty.
- tel. 71 798 68 32
Godziny pracy sekretariatu poradni:
- poniedziałek, czwartek, piątek 8:30 – 15:30,
- wtorek, środa 8:30 – 17:00.
Procedura wydawania duplikatów świadectw i legitymacji szkolnych
1. W celu uzyskania duplikatu dokumentu należy złożyć pisemną prośbę przez ucznia lub rodzica do Dyrektora szkoły i złożyć ją w sekretariacie szkoły. Prośbę należy złożyć na poniższych formularzach:
Duplikat świadectwa Duplikat legitymacji
2. Duplikaty są odpłatne z góry w sekretariacie szkoły w wysokości:
a) duplikat świadectwa – 26.00 zł
b) duplikat legitymacji – 9.00 zł
3. Do prośby należy dołączyć 1 zdjęcie w formacie 30×42 mm opisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem.
4. Czas wystawienia duplikatów:
a) duplikat świadectwa – 14 dni
b) duplikat legitymacji – 7 dni w przypadku gdy formularz zgłoszeniowy jest niekompletny czas oczekiwania może się wydłużyć.
5. Duplikaty mają moc oryginału i mogą być wystawiane ponownie.
Wydawanie zaświadczeń
Na pisemny wniosek ucznia lub rodzica szkoła wydaje nieodpłatnie zaświadczenia do wszelkich instytucji (ZUS, MOPS, GOPS, sąd itp.)
Czas oczekiwania na wystawienie zaświadczenia do 3 dni roboczych.